A keresőoptimalizálás fontossága az online marketingben vitán felül áll, hiszen a weboldalad meglétének csak akkor van értelme, ha a felhasználók találkoznak is vele. Ha az oldalad jól optimalizált, ezzel nem is lesz problémád – maguktól fognak érkezni a látogatók. Ha tovább olvasol, megtudhatod, mit kell ezért tenned!
Mi az a keresőoptimalizálás
A keresőoptimalizálás vagy SEO (Search Engine Optimization) az online marketing egyik eszköze, melynek célja, hogy egy weboldal minél magasabb helyezést érjen el a keresőmotorok találati listáin. Ennek köszönhetően az organikus (vagyis ingyenesen szerzett) látogatók száma nagymértékben növekszik.
A keresőoptimalizálás elsődleges szerepe tehát az, hogy minél nagyobb forgalmat tudjon egy adott weboldal bonyolítani, direkt hirdetések és egyéb forgalomterelő eszközök nélkül, csupán a kereső által. Magyarországon a keresőoptimalizálás a Google-nek szól, de ez nem feltétlenül van így mindenhol – egyes országokban más keresők uralják a piacot.
Miért jó a keresőoptimalizálás
A SEO azért fontos, mert a legtöbb felhasználó a keresőmotorokat használja információk keresésére. Vagyis, ha valamilyen információra szükségük van, egyszerűen beírják a Google-ba, az pedig igyekszik minél inkább releváns oldalakat listázni számukra. Ha sikerül elérned, hogy ennek a listának az első oldalán (ideálisan az első helyén) szerepelj, akkor komoly mértékben megnövekedhet az oldalad forgalma anélkül, hogy erre külön költened kellene.
A sok látogatóból pedig nagy eséllyel következik, hogy a vásárlások, egyéb konverziók mértéke is növekedni fog.
Keresőoptimalizálás alapjai
Az SEO sokféle tényezőt foglal össze, az algoritmus ugyanis elég összetett, több szempontból vizsgálja a weboldalakat. A találati listán elfoglalt hely elég eredményesen befolyásolható, ha odafigyelsz a következőkre:
- Kulcsszavak. Azokat a kifejezéseket kell megtalálnod, amikre sokan keresnek a termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatosan, és ezt kell a fókuszba helyezned az oldalad tartalmainak felépítésekor.
- Értékes tartalmak. A kulcsszavak használata csak akkor működik, ha értékes tartalmakat helyezel el az oldaladon. Rég nem lehet átverni a keresőt holmi kulcsszóhalmozással, figyeli a tartalmak relevanciáját, frissülését stb.
- Az oldal felépítése. Számít a reszponzivitás, felhasználóbarát jelleg, betöltési sebesség, könnyű eligazodás stb.
- Linkek. A rangsorolás szempontjából nagyon fontos, hogy más weboldalak hivatkoznak-e a tiedre, és ha igen, akkor azok milyen minőségű oldalak.
Az SEO tehát nem olyasmi, amivel egyszer kell foglalkoznod. Folyamatos odafigyelést és fejlesztést igényel, hosszútávon azonban egyértelműen megtérül az energiabefektetés.
A fenti tényezőket 3 csoportba sorolhatjuk: technikai SEO, on-site SEO és off-site SEO.
Technika SEO
A technikai SEO az a folyamat, melynek a weboldal technikai infrastruktúráját és funkcióit optimalizáljuk. Ebbe a kategóriába tartozik az, hogy elég gyorsan töltsön be, hogy reszponzív legyen, az URL-ek szerkezete, a címsorok és meta adatok megfelelő megadása, az SSL tasnúsítvány megléte, valamint a hibák elhárítása (úgymint 404-es hiba, duplikált tartalmak stb.).
On-site SEO
Az on-site SEO a weboldal tartalmának optimalizálását jelenti. Ide tartoznak az oldalon lévő szövegek, képek és videók, azok információtartalma, meta adatai, minősége, valamint frissülése.
Off-site SEO
Az off-site SEO szól arról, hogy milyennek látják mások a weboldaladat. Milyen vélemények születnek róla, mennyire hivatkoznak rá (azaz mennyire tűnik hitelesnek és megbízhatónak), mennyire van jelen a közösségi médiában.
Keresőoptimalizálás lépései
- Kulcsszókutatás: a releváns kulcsszavak azonosítása.
- Konkurencia-elemzés: a versenytársak kulcsszavainak és stratégiájának feltérképezése.
- Az on-site és technikai optimalizálás elvégzése: a weboldal belső szerkezetének, tartalmának szükség szerinti javítása, a tartalmak rendszeres frissítése, a meták és címsorok megfelelő megadása, URL-ek rendbe tétele, reszponzivitás és megfelelő tárhely biztosítása stb.
- Linképítés: annak biztosítása, hogy releváns oldalakról mutassanak linkek az oldaladra.
- Finomhangolás: az eredmények monitorozása és szükség szerinti javítása.
Google keresőoptimalizálás tippek
A legfontosabb Google keresőoptimalizálás tippek tehát:
- megfelelő kulcsszavak
- optimalizált, releváns tartalmak
- felhasználóbarát felépítés
- backlinkek szerzése
- a megfelelő technikai háttér biztosítása.
Mindezek mellet sokat segíthet a social médiában való aktivitás: ha rendszeresen megosztod az oldaladon keletkező tartalmakat, többen fognak velük találkozni, így nagyobb lesz a forgalmad és relevánsabbnak, hitelesebbnek hat az oldalad.